مواد لازم

ساندویچ همبرگر و قارچ

۶
مواد اصلی
قارچ
۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده
۴۰۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری
به مقدار لازم
پیاز
۱ عدد
سبزی (شامل ترخان،مرزه،آویشن خشک)
۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
قاشق غذا خوری
پنیر چدار
به مقدار لازم
سیر
۲ حبه
پودر سیر
۱ قاشق مربا خوری
پودر موسیر
۱ قاشق مربا خوری
طرز تهیه

ساندویچ همبرگر و قارچ

درجه سختی
زمان تهیه ۹۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا پیاز را پوست کنده و به همراه سیر پوست کنده و قارچ شسته شده داخل میکسر ریخته و کاملا یکنواخت کنید. پس از میکس شدن مواد را داخل صافی ریخته و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود(حدودا ۱ساعت).
۲
گوشت چرخ کرده را روی سطح کار خوب پهن کنید سپس تخم مرغ ، پیاز و قارچ میکس شده ، رب گوجه فرنگی ، سبزی معطر ، پودر سیر،پودر موسیر،نمک و فلفل را در مرکز گوشت بریزید و از اطراف گوشت را جمع کرده و با دست شروع به ورز دادن کنید
۳
پس از اینکه احساس کردید مواد خوب باهم ترکیب شده اند مجدد گوشت را پهن کنید و مقداری آرد سوخاری روی مایه همبرگر بریزید و آن را ورز دهید.
۴
ریختن آرد سوخاری را تا جایی ادامه دهید که مایه حالت شکل پذیر داشته باشد یعنی بتوانید به راحتی به آن شکل دهید و خیلی شل یا سفت نباشد.
۵
پس از آماده شدن مایه همبرگر آن را داخل نایلون ریخته و ۲ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد آن را خارج کرده و قالب بزنید و در تابه سرخ کنید یا آنکه روی ذغال کباب کنید.
۶
پس از آنکه هر دو طرف سرخ شد یک تا ۲ورق پنیر چدار روی همبرگر قرار دهید و اجازه دهید پنیر آب شود سپس آن را داخل نان مخصوص همبرگر قرار داده و با سایر مواد دلخواه سرو کنید.
سایر نکات

ساندویچ همبرگر و قارچ

1)توجه داشته باشید که اگر زیاد از حد از آرد سوخاری استفاده کنید همبرگز شما خشک و غیر قابل مصرف میشود( برای بدست آوردن مقدار دقیق آرد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری آرد گوشت را چند دقیقه ورز دهید ، اگر پس از این مدت مشاهده کردید که گوشت بافت نرم و آبداری دارد پس آرد شما کافی بوده است ، اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود میتوانید مقداری دیگر آرد سوخاری به آن اضافه کنید )
2)در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا رنده شده هم داخل مایه همبرگر بریزید.
3)میتوانید مایه همبرگر آماده شده را فریز کرده و در زمانهای مختلف مورد مصرف قرار دهید.
نظرات طرز تهیه

ساندویچ همبرگر و قارچ